Miben segíthetünk?

Újabb csalási módszerre figyelmeztet a rendőrség

Újabb csalási módszerre figyelmeztet a rendőrség
2022. szeptember 28.

Újabb módszerrel próbálkoznak a csalók a rendőrség szerint az online apróhirdetési felületeken: vevőként jelentkeznek, majd azt állítják, hogy egy népszerű csomagküldő szolgáltatás igénybevételével szeretnék a terméket átvenni, ezért  zenetben küldenek egy hamis linket a fizetés és a csomagfeladás intézésére.

Amikor az eladó ezt megnyitja, a fiktív vásárlói adatok mellett egy „fizetés elfogadása” vagy  „pénzeszköz átvétele” feliratú gombot lát, amelyre ha rákattint, megjelenik a bankok listája, ahol  kiválaszthatja a saját pénzintézetét. Ezután egy olyan oldalra jut, amely megtévesztésig hasonlít az adott bank online felületére. Ezen a hamis oldalon a csalók felhasználónév, jelszó, és akár SMS-kód megadásával megszerzik azokat az adatokat, amelyeknek a birtokában jogosulatlan tranzakciókat indíthatnak.

„Minden esetben fontos, hogy ha hirdetőként ilyen linket kap, arra ne kattintson, védje saját adatait a bűnözőkkel szemben! Személyes és pénzügyi adataink komoly értéket képviselnek” – olvasható az Országos Rendőr-főkapitányság felhívásában, amelyben hozzátették, hogy a fent említett módszeren túl továbbra is előfordulnak olyan bűncselekmények, amikor a csalók a bank nevében telefonálnak. Azzal a szöveggel hívják fel áldozataikat, hogy bankkártyájukkal gyanús online tranzakciót akartak végrehajtani. Majd azzal folytatják, hogy az áldozat bankszámláján tárolt pénz biztonsága érdekében kérik, hogy egy, a hívó által meghatározott számlaszámra egy vagy akár több részletben utaljanak, esetleg azonnal telepítsenek egy megoldást kínáló programot a telefonjukra. 

Azt kérik, ne fogadjuk el feltétel nélkül, ha bank nevében telefonál valaki, hiszen a pénzintézetek a nem ilyen módon keresik meg ügyfeleiket, hogy tranzakciókat bonyolítsanak.  Figyelmeztetnek, amennyiben ilyen hívást kapnak fogadjaóák meg rendőrség tanácsait, miszerint:

  • A beszélgetés elején kérdezzék meg, hogy a hívó kit keres, és ha nem tudja a hívott pontos nevét, akkor szakítsák meg a beszélgetést.
  • Semmilyen programot ne telepítsenek, még a bank nevében telefonáló személy kérésére sem.
  • Személyes vagy banki adatot, ideértve a bankkártya-adatokat is, telefonon ne osszanak meg senkivel. Ha valóban banki ügyintéző telefonál, ő ismeri a szükséges információkat.
  • Elektronikus banki ügyintézéséhez mindig használjáj a pénzintézet által üzemeltetett biztonságos mobilapplikációt vagy webfelületet.
Hírek []
Események []
Dokumentumok []
Aloldalak []