Néhány hét már eltelt a megnyitó óta, milyen visszajelzéseket kaptak eddig a frissen átadott tanuszodáról?
Október 9-én hivatalosan is megnyílt a Pilisvörösvári Tanuszoda, amelyre, azt hiszem, mindannyian büszkék lehetünk. Október 10. és 31. között egy háromhetes próbaüzem zajlott, amikor korlátozott nyitvatartással, fokozatosan teszteltük a működést. Ebben az időszakban széles körből érkeztek visszajelzések. Nagyon örülök, hogy jelentős többségük pozitív volt: dicsérték a kivitelezés minőségét, az uszoda barátságos megjelenését, és sokan kiemelték, milyen nagy könnyebbség, hogy végre helyben, Vörösváron van lehetőség úszni menni.
Úgy gondolom, ez az uszoda nemcsak egy épület, hanem egy közös siker – annak bizonyítéka, hogy ha kitartóan dolgozunk, a legnagyobb álmok is megvalósíthatók. Ahogy mondani szokták: „a türelem rózsát terem”.
A tanuszoda környezetében újonnan megvásárolni tervezett ingatlanokkal mi a céljuk?
A képviselő-testület az uszoda megépülésével párhuzamosan néhány környező ingatlan megvásárlásáról is döntött, hiszen hosszú távon egy egységes sport- és szabadidős terület kialakítása a célunk. Közvetlenül az uszoda mellett épül meg a PUFC új, pályázati forrásból megvalósuló műfüves pályája, emellett pedig – bár ez még távlati terv – a jövőben szeretnénk sportcsarnok építését is előkészíteni ezen a területen.
Fekvőrendőröket telepítettek a Rákóczi utcai játszótérnél, mi volt ennek az előzménye? Várhatók hasonló közlekedésbiztonsági beruházások máshol is?
A Rákóczi utcai fekvőrendőr kihelyezését több tényező is indokolta. Egyrészt az utca forgalma az utóbbi időben megnövekedett, másrészt az itt található óvoda és játszótér miatt kiemelten fontos a gyalogosok, különösen a kisgyermekes családok biztonsága. Az elmúlt hónapokban több lakossági panasz is érkezett gyorshajtásra, ezért úgy döntöttünk, hogy próbajelleggel elhelyezünk egy forgalomcsillapító eszközt.
Fontos hangsúlyozni, hogy ezt megelőzte egy átfogó, városi szintű forgalomtechnikai felülvizsgálat, amely során utcáról utcára haladva vizsgálták a szakértők Pilisvörösvár teljes úthálózatát, és javaslatokat tettek a közlekedésbiztonság javítására – például forgalmi rendek módosítására, új táblák kihelyezésére vagy épp fekvőrendőrök telepítésére. Alpolgármester úrral abban egyetértettünk, hogy addig nem telepítünk újabb eszközöket, amíg a szakértői munka le nem zárul, és nem látjuk tisztán az összképet.
A Rákóczi utcai eset viszont különleges helyzet volt: a helyszín adottságai, a lakossági visszajelzések és a forgalmi tapasztalatok miatt indokolt volt egy tesztidőszak elindítása. Ezzel párhuzamosan a fekvőrendőr típusát is teszteljük, hiszen többféle megoldás létezik. Célunk, hogy a leghatékonyabb és legkevésbé zavaró verziót találjuk meg. A próbaidőszak lezárultával mérjük a hatását, és lakossági véleményeket is be fogunk gyűjteni. Ha beválik, akkor más, hasonlóan problémás szakaszokon is alkalmazni fogjuk ezt a megoldást.
A temetői kamerarendszer kiépítése után újabb temetői fejlesztés segíti a helyiek életét. Miért fontos lépés ebben a KáptaLAN Pilisvörösvár Temető applikáció?
Pilisvörösváron igyekszünk akkor is előrelépni, amikor a nagyberuházások épp zajlanak – kisebb, de annál hasznosabb fejlesztésekkel. Ez is egy ilyen kezdeményezés volt.
Célunk az volt, hogy november 1-re, mindenszentek napjára elkészüljön az applikáció, és már a legforgalmasabb időszakban élesben tesztelhessék a látogatók. Az app integrálva van a város online felületeibe, így bárki könnyen rákereshet egy-egy sírhelyre, és digitálisan is eligazodhat a temető területén.
A visszajelzések nagyon pozitívak voltak, többek között Fogarasy Attila díszpolgár is jelezte, hogy kutatómunkájában nagy segítségére lesz az alkalmazás. Külön köszönöm Cser András alpolgármesternek és Flink Mihály kommunikációs kollégámnak, akik sokat dolgoztak azon, hogy a kitűzött szűkös határidőre megvalósuljon a projekt. A jövőben is szeretnénk ehhez hasonló, praktikus és innovatív fejlesztéseket bevezetni, amelyek közvetlenül könnyítik meg a vörösváriak életét.
A testület döntése értelmében a város csatlakozik a Közösségi Sportpálya-felújítási Programhoz. Milyen sportlétesítmények újulhatnak meg ennek köszönhetően?
Az említett program keretében a Szent Erzsébet utcai sporttelep 985 m²-es aszfaltpályája újulhat meg. A tervek szerint rekortán borítás, új labdafogó hálók és korszerű kapuk teszik majd biztonságosabbá és modernebbé a pályát. A beruházás összköltsége mintegy 51,5 millió forint, amelynek felét az önkormányzat biztosítja önrészként.
Elkészült a Csendbiztos utca új aszfaltburkolata. Folytatódhat a városi útfelújítási program más területeken is?
A Csendbiztos utca végének leaszfaltozását három utcabeli cég összefogásának: a Pilis Logisticnek, az Oriol-Motornak és a Mátrai Üveg-Tükör Kft.-nek köszönhetjük, hiszen ők finanszírozták a projektet. Ugyanakkor TOP Plusz pályázataink is elstartoltak, az Egressy Béni utcában már elkezdődött az aszfaltozás, a Csuka, Harcsa és Dózsa György utca felújítása pedig időjárás kérdése. Az biztos, hogy 2026 tavaszán, legkésőbb nyár elején elkészül minden TOP Pluszos útépítésünk. Ezen kívül a képviselő-testület határozhat jövőre további utcák leaszfaltozásáról, a költségvetés függvényében.
A három TOP Plusz pályázat indítása fontos mérföldkő. Milyen jelenleg megvalósult, valamint további tervek várhatóak még az elkövetkező időszakban?
Október végén megkezdődött a Zrínyi utcai és a Görgey utcai játszóterek sportpályáinak TOP Pluszos felújítása, ezek még idén befejeződnek. Ezen kívül megkaptuk a Bartók Béla utcát az Ady Endre utcával összekötő zebra építési engedélyét, ez jövő év elején megvalósulhat saját forrásból. Elsőként ebben az interjúban mondhatom el, hogy megkaptuk az Útőrház utcai gyalogátkelő engedélyét is, amire nagyon hosszú ideje vártunk már! Így a két átkelő akár párban is elkészülhet jövőre.
2026-ban indul a piacépítés, a Napos Oldal új épületének megépítése, a nagy vízelvezetési pályázat megvalósítása, valamint a szakrendelő-bővítés és a ravatalozó felújítása is. Nem fogunk jövőre sem unatkozni, és nem veszünk vissza a tempóból!
Vörösvári Újság