A 10-es út állapota az óriási forgalmi terhelés miatt erősen elhasználódott, kátyússá vált, így régóta javításra szorult már. Az út vörösvári szakaszán naponta 22 ezer jármű halad át, ami különösen indokolttá tette a beavatkozást. A Fő utcán élőknek az útminőségi problémák miatt fokozódó zajhatást és sok helyen az épületekre felverődő esővizet kellett elviselniük, az autósoknak pedig az úthibákat kerülgetniük.
A helyzet javítása érdekében a város jelenlegi vezetése 2018 óta többször is tárgyalt a felújítás ügyében mind a Közúttal, mind pedig Vitályos Eszter államtitkárral. A megbeszélések végül sikerhez vezettek. Az örömhír 2021. szeptember 7-én érkezett a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatójától Magyari Lászlótól, aki levélben tájékoztatta Fetter Ádám polgármestert arról, hogy Pilisvörösváron még szeptemberben elvégzik a 10-es út burkolatkarbantartását, a kopóréteg cseréjét.
Az előkészületek és a tárgyalások rögtön elkezdődtek, hogy a munka minél zökkenőmentesebben történjen. Fetter Ádám polgármester egyeztetésre hívta Solymár és Pilisszentiván polgármestereit, a Közút munkatársait, a helyi polgárőrségeket és a Városgazda Kft.-t. A megbeszélésen mindenki nyitott és konstruktív volt és segítségét ajánlotta az aszfaltozás okozta forgalmi korlátozások miatti helyzet megoldására. A Hivatal sajtóközleményben tájékoztatta és kérte az országos és a régiós média segítségét a 10-es úton közlekedők tájékoztatásában és elterelésében.
A burkolatkarbantartási munkálatok 2021. szeptember 20-án kezdődtek és a tájékoztatóban kiadott kéthetes ütemezést – az esős időjárás miatt - egy munkanappal túllépve október negyedikén végződtek. A beruházásnak köszönhetően a Fő utca útburkolata a Kodály Zoltán és az Attila utca között újult meg összesen 1745 méter hosszan. A munka az első héten a korábbi burkolat marásával kezdődött, majd a második héten az aszfalt terítése, tömörítése következett. A beruházás méretét jellemzi, hogy a beavatkozás során megközelítőleg 1.500 tonna aszfaltot használtak föl. Az utómunkálatokat október 5 és 12 között végezték. Ez tartalmazta a felfestéseket, a parkolókban elhelyezett sitt és törmelék elszállítását, a víznyelők szintbe helyezését, az aszfalt minőségi ellenőrzését az aszfaltozott terület és a parkolók seprűs kocsis tisztítását. A beavatkozások teljes időtartama alatt forgalomkorlátozás, félpályás útlezárásra, illetve sebességkorlátozás volt érvényben az érintett területeken. A biztonságosabb és gördülékenyebb közlekedés érdekében a Fő téren, a Csobánkai utca becsatlakozásánál gyorsítósávot is kialakítottak Budapest irányába.
A munkálatokat követően az újraaszfaltozott szakaszon immár a korábbinál sokkal jobb minőségű, sima úton lehet közlekedni kátyúk, mélyedések kerülgetése nélkül. Az útban helyenként észrevehető kisebb egyenletlenségek azért tapasztalhatóak, mert a vízelvezetési lejtés mellett a meglévő útszegélyek szintjét is figyelembe kellett venni az aszfaltozásnál. Itt ugyanis nem egy új út épült, hanem a szakasz kopóréteg cseréjét végezte el a Közút, ahol a korábbi adottságok és egy meglévő műszaki állapot nagyban meghatározta a lehetőségeket. Az aknafedeleknél például a szakemberek a jelenlegi fedelekhez igazították az aszfaltot tölcséresen, mivel ők nem nyúlhatnak sem a DMRV Zrt., sem pedig a gázművek (MVM) aknáihoz. A teljes és végleges szintbehelyezés így a közműszolgáltatók feladata lesz. Ennek sürgetése érdekében Fetter Ádám polgármester külön levélben fordult a közműszolgáltató cégek ügyvezetőihez.
Az újraaszfaltozási munkálatokat a város hivatalos közösségi felülete a Pilisvörösvár facebook-oldal folyamatosan nyomon követte. A munkálatokkal összefüggésben szeptember 7 és október 13 között minden közlekedőt részletesen tájékoztatott az aktuális útlezárásokról valamint a munkafázisokról. A balesetveszély elkerülése és az akadálymentes munkavégzés érdekében számos felhívás készült. A szöveges mellett képes és videós beszámolók is bemutatták a nagy jelentőségű beruházást. A Pilisvörösvár facebook-oldalon a témában összesen 55 poszt szolgálta a közlekedők tájékoztatást, volt amelyik 67.000 emberhez jutott el! A posztok pedig összesen a cikk írásának napjáig 455.014 főhöz jutottak el.
Külön köszönet illeti Világi Árpád üzemeltetési és fenntartási művezetőt és Vas László Szentendrei mérnökségvezetőt a segítő és készséges közreműködésért, az információk szolgáltatásáért.
Az úton zajló munkálatokhoz kapcsolódóan az Önkormányzat rajzversenyt indított a gyerekek számára.
Fetter Ádám polgármester és Strack Bernadett alpolgármester az újraaszfaltozás ideje alatt és helyszínén személyesen is találkozott a Közút vezetőivel és munkatársaival és köszönte meg munkájukat.
„Köszönöm a Közút vezetésének és munkatársainak a 10-es út vörösvári szakaszán a kopórétegcserét, Vitályos Eszter államtitkárasszonynak a közbenjárást, Solymár és Pilisszentiván polgármesterének a segítőkészséget, valamint a vörösvári, solymári és szentiváni rendészet, polgárőrség és a helyi településőrség munkáját! Emellett köszönöm a vörösváriaknak, és a 10-es úton közlekedőnek a beruházás ideje alatt tanúsított türelmét! Bízom benne, hogy a minőségében és küllemében is megújult 10-es utat megelégedéssel használják majd!” – mondta Fetter Ádám polgármester.