Miben segíthetünk?

Mi a teendő, ha valaki már eladta az ingatlant, elköltözött a városból?

Mi a teendő, ha valaki már eladta az ingatlant, elköltözött a városból?
2021. március 9.
Számos bejelentést kaptak az Adócsoporton dolgozó kollégáink a kommunális adó csekkekkel kapcsolatban. Összegyűjtöttük a tudnivalókat.

Felhívás magánszemélyek kommunális adójával kapcsolatos bejelentési kötelezettségekre

A magánszemélyek kommunális adójával kapcsolatban felhívom figyelmüket, hogy 2017. évi CL. törvény 44. §-a alapján az adózónak az adókötelezettségét érintő változást, annak bekövetkezésétől számított tizenöt napon belül az előírt nyomtatványon közvetlenül az önkormányzati adóhatóságnak kell bejelentenie


Amennyiben a kommunális adófizetési kötelezettség alá tartozó ingatlan eladásra, vételre, öröklésre, ajándékozásra, kisajátításra, telekalakításra, összevonásra került, vagy a kedvezmény tekintetében változás történt (pl. pilisvörösvári lakcím keletkezése), azt az „adatbejelentő a magánszemély kommunális adójáról” nevű nyomtatványon tudja bejelenteni az önkormányzat felé. 


A bejelentési kötelezettségének eleget tehet az Önkormányzati Hivatali Portál https://ohp-20.asp.lgov.hu e-ügyintézés oldalán ügyfélkapuval történő bejelentkezést követően. (Ügyindítás / Ágazat: Adóügy, Ügytípus: kommunális adó, Űrlap: Adatbejelentés a magánszemélyek kommunális adójáról). Az adatbejelentő nyomtatványt megtalálják a www.pilisvorosvar.hu weboldalon a Városháza / Letölthető dokumentumok / Adóosztály fül alatt is. Jelen veszélyhelyzet alatt a személyes ügyfélfogadás szünetel, de a kitöltött nyomtatványt a bejárat mellett kihelyezett postaládába is bedobhatja. 

Kapcsolódó linkek / dokumentumok
Hírek []
Események []
Dokumentumok []
Aloldalak []